Get Adobe Flash player
Reklama
Reklama

Do wakacji

Licznik

Dzisiaj127
Ten tydzień1115
Ten miesiąc3196
OGÓŁEM97220

Katarzyna Zych

Na zajęciach Koła Przyrodniczego braliśmy udział w projekcie „Szkoła z klasą 2.0”. Rozwiązywaliśmy tam różne zadania, a przy tym zdobywaliśmy różne informacje przyrodnicze. Na pierwszych zajęciach robiliśmy plakat o Zygmuncie Glogerze, rozmawialiśmy o jego życiu i działalności. Szukaliśmy informacji w Internecie i korzystaliśmy z tablicy multimedialnej

Zygmunt Gloger był zainteresowany przyrodą. To skłoniło nas do wykonania doświadczenia o wpływie środków chemicznych na rozwój roślin

Doświadczenie:

Jaki wpływ na rozwój roślin mają detergenty?

Opis doświadczenia:

  1. Załóż 5 hodowli rzeżuchy ( na 5 podstawkach połóż płatek higieniczny, na każdym ułóż po 20 nasion rzeżuchy)
  2. Przygotuj odczynniki, którymi będą czysta woda oraz roztwory wody i różnej ilości płynu do mycia naczyń
  3. Ponumeruj hodowle i odczynniki od 1 do 5
  4. Do hodowli nr 1 wlej ostrożnie odczynnik1. Powtórz te czynności dla każdej hodowli
  5. Ustaw wszystkie  hodowle w takich samych warunkach, codziennie notuj liczbę nasion, które wykiełkowały. Po tygodniu;

a)      Policz, ile nasion wykiełkowało w każdej hodowli

Wnioski: Niewielkie stężenie płynu do mycia naczyń sprawia, że rzeżucha rośnie lepiej, jest bardziej wybujała, ponieważ detergenty zawierają substancje działające jak nawozy sztuczne. Dłuższe ich stosowanie powoduje, że rośliny są zatruwane i usychają

 

Doświadczenie i prezentację wykonały:

Dominika Tarasiuk kl. VI d

Klaudia Tarasiuk kl. VI d