Get Adobe Flash player

Reklama
Reklama

Do wakacji

Licznik

Dzisiaj10
Ten tydzień651
Ten miesiąc10
OGÓŁEM108346

Marzena Stypułkowska

Realizacja projektu

Na dodatkowych zajęciach z przyrody bierzemy udział  w projekcie ,,Szkoła z klasą2.0”. Na pierwszych zajęciach  robiliśmy plakat o Zygmuncie Glogerze, rozmawialiśmy o jego życiu i działalności. Pisaliśmy też przykładowe pytania, które chcielibyśmy mu zadać, gdybyśmy go spotkali. Szukaliśmy informacji na temat Zygmunta Glogera samodzielnie w Internecie, a także na zajęciach koła przyrodniczego korzystając z  tablicy multimedialnej. Na każdych spotkaniach poznajemy nowe informacje o naszym patronie, jego działalności i życiu rodzinnym. Zajęcia były pełne wrażeń. Przybliżyły wielu informacji na temat  Zygmunta Glogera. Lekcje były ciekawe, radosne i inne niż zwykłe, normalne przedmioty. Gloger był człowiekiem, który interesował się przyrodą. To skłoniło nas do podjęcia się wykonania kilku doświadczeń.

 

Doświadczenie I

Jaki wpływ na hodowlę roślin ma światło?

Opis:

1. Załóż 2 hodowle rzeżuchy (na 2 podstawkach połóż płatek higieniczny, na każdym ułóż po 40 nasion rzeżuchy).

2. Jedną hodowlę okryj czarnym papierem, a drugą pozostaw w warunkach normalnych.

3. Po dwóch tygodniach sprawdź zabarwienie i wielkość pędów w obu hodowlach.

Wniosek jest taki, że rzeżucha, aby wyrosnąć musi być na świetle.

 

Doświadczenie II

Jaki wpływ na rozwój roślin mają detergenty?

Opis:

1. Załóż 4 hodowle rzeżuchy (na 4 podstawkach połóż płatek higieniczny, na każdym ułóż po 20 nasion rzeżuchy).

2. Przygotuj odczynniki, którymi będą czysta woda oraz roztwory wody i różnej ilości płynu do mycia naczyń.

3. Ponumeruj hodowle i odczynniki od 1 do 4.

4. Do hodowli nr 1 wlej ostrożnie odczynnik 1. Powtórz te czynności dla każdej hodowli.

5. Ustaw wszystkie hodowle w takich samych warunkach, codziennie notuj liczbę nasion, które wykiełkowały. Po tygodniu:

a.) policz, ile nasion wykiełkowało w każdej hodowli,

b.) zmierz wysokość roślin w każdej hodowli i oblicz ich średnią wysokość.

Wnioski:

Niewielkie stężenie płynu do mycia naczyń sprawia, że rzeżucha jest wyższa. Dzieje się tak, gdyż detergenty zawierają substancje działające jak nawozy sztuczne. Gdy dostaną się do zbiorników wodnych, powodują ich nadmierne, niepotrzebne użyźnienie. Większa ilość płynu sprawia, ze rośliny obumierają.

 

Doświadczenie III

Jaki wpływ na hodowlę pleśni ma światło?

Opis:

1. Załóż 2 hodowle pleśniaka (do słoika włóż wilgotną chusteczkę higieniczną, połóż chleb, zamknij słoik)

2. Jedną hodowlę okryj czarnym papierem, a drugą pozostaw w warunkach normalnych.

3. Po 1 tygodniu sprawdź wielkość grzybni.

Wniosek jest taki, że pleśń rośnie w ciemności i na świetle, ponieważ jest organizmem cudzożywnym i nie zachodzi w nim proces fotosyntezy, w którym niezbędne jest światło.

 

 


Podsumowanie projektu

Podsumowaniem projektu, opierajacego się głównie na doświadczeniach, było wykonanie prezentacji, która została przedstawiona przez Gabrysię i Patrycję na Festiwalu Projektów 2.0.

Do mojej grupy projektowej należały również dziewczynki z koła przyrodniczego: Natalia, Weronika, Natalia, Aleksandra, Dominika, Weronika, Aleksandra z  kl.VIe.

Pliki: